ОБЩИ УСЛОВИЯ ПО ДОГОВОР ЗА ТУРИСТИЧЕСКИ ПАКЕТ СПОРЕД ЗАКОНА ЗА ТУРИЗМА

Съгласно закона за Туризма ТУРОПЕРАТОРА предоставя на ПОТРЕБИТЕЛЯ туристически пакет съобразен със задължителните общи условия. На базата на тези общи условия между ТУРОПЕРАТОРА и ПОТРЕБИТЕЛЯ се сключва договор за туристически пакет, в който се уговарят общата цена ,точните параметтрите на турисстическия пакет, правата и задълженията на двете страни както следва:

1. ЦЕНИ, СРОКОВЕ И НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ на туристическия пакет

1.1. Договорът за туристически пакет се сключва по цена, обявена в офертата.

1.2 Цената включва услуги, подробно описани за всяка оферта поотделно. В цените за оферти, включващи туристически услуги на територията на ЕС е включен ДДС .

1.3 Цената е валидна до изчепване на свободните места.

1,4 Посочените цени в офертите за индивидуални пътувания не са валидни за официални празници.

1.5. Цените по всички сключени договори са гарантирани от ТУРОПЕРАТОРА и са в сила при сключване на договор.

1.6 ТУРОПЕРАТОРЪТ си запазва правото да променя цената на пакета след сключване на договор, но не по-късно от 20 дни преди датата на отпътуване при възникване на следните обстоятелства:

• промяна в цената на горивото, при която е калкулирана програмата (при чартърни програми – в случай, че настъпи подобна промяна);

• промяна в държавните такси, свързани с мерките за безопасност, включително и на летищата;

• промяна на пристанищни такси;

• промяна в данъчните ставки;

• промяна в обменния валутен курс, относим към договора, в периода между сключването му и датата на отпътуването.

В тези случаи ТУРОПЕРТОРЪТ си запазва правото да поиска тези допълнителни разходи да бъдат платени от възложителя.

1.7Когато преди започване на изпълнението на туристическия пакет ТУРОПЕРАТОРЪТ е принуден да предложи увеличение на цената на туристическия пакет с повече от 8 на сто, ПОТРЕБИТЕЛЯТ има правата по чл. 88, ал.2, 3 и 6 от Закона за туризма . Същите права ПОТРЕБИТЕЛЯТ има и когато ТУРОПЕРАТОРЪТ е принуден да промени съществено някоя от основните характеристики на туристическите услуги или не може да изпълни някое от специфичните изисквания по чл.84, ал.1, т.1 от Закона за туризма.

1.8. Заплащането на туристическия пакет и всички допълнителни услуги се извършва по банков път.

1.9. Разсрочено плащане – 50% депозит в денят на резервацията и доплащане до 15 дни преди началната дата на пътуване за туристически пакет с включен самолетен билет .

Посочените по-долу условия за разсрочено плащане са в сила за всички пакети, освен ако в конкретния договор не е указано друго. При неспазване на посочените срокове за плащане ТУРОПЕРАТОРЪТ си запазва правото да анулира пътуването, като всички породени от това щети и неудобства са за сметка на ПЪТУВАЩИЯ.

1.10. За всяка програма е посочена ТОП цена. Тази цена е валидна само за конкретната дата или период на пътуване и при посочените в пакета условия.

2. Прекратяване на договора от ПОТРЕБИТЕЛЯ и такси, в зависимост от сроковете

2.1 Чл. 89. (Изм. - ДВ, бр. 37 от 2018 г., в сила от 01.07.2018 г.) - ПЪТУВАЩИЯТ има право да прекрати договора за туристически пакет по всяко време преди започването на изпълнението на туристическия пакет.

2.2 Когато ПЪТУВАЩИЯТ прекрати договора съгласно ал. 1, той може да бъде задължен да заплати на туроператора подходяща и обоснована такса за прекратяване на договора. В договора за туристически пакет се предвиждат разумни по размер такси за прекратяване на договора, изчислени въз основа на момента, в който се прекратява договорът преди започването на изпълнението на туристическия пакет както следва:

2.2.1 Отказ от пътуването до 40 дни преди началната му дата: Отказът в този срок е без неустойки, САМО АКО в пакета няма самолетен билет и не се дължат такси по анулирани услуги като хотелско настаняване или др. В случай, че при анулацията се дължат неустойки, такси или глоби за издадени вече билети, които са част от пакетната цена на пътуването, се прилагат тарифите /правилата и условията за анулация на съответния превозвач /авиокомпания/хотелиер/. .

2.2.2 Отказ от пътуването от 39 до 21 дни преди началната му дата: такса в размер на 10 % от общата стойност на пътуването, ОСВЕН АКО в пакета няма самолетен билет и не се дължат такси и неустойки по анулирани услуги като хотелско настаняване, самолетни или др. билети. В случай, че при анулацията се дължат неустойки, такси или глоби за издадени вече билети, които са част от пакетната цена на пътуването, се прилагат тарифите /правилата и условията за анулация на съответния превозвач /авиокомпания/ хотелиер или др.

2.2.3. Отказ от пътуването от 20 до 15 дни преди началната му дата: такса в размер на депозита, ОСВЕН АКО не се дължат такси и неустойки по анулирани услуги като хотелско настаняване, самолетни или др. билети. В случай, че при анулацията се дължат неустойки, такси или глоби за издадени вече билети, които са част от пакетната цена на пътуването, се прилагат тарифите /правилата и условията за анулация на съответния превозвач /авиокомпания/ хотелиер

2.2.4 . Отказ от пътуването от 14 дни преди началната му дата или при неявявяне за пътуване: такса в размер 100% от общата стойност на пътуването.

2.2.5 При договор за туристически пакет, в който полетът се изпълнява от нискотарифна компания и хотелското настаняване е по промоционални тарифи, какъвто е настоящият случай,неустойката е 100 % от общата стойност на пътуването, независимо от срока, в който отказът е направен.

2.3 ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право да прекрати договора без да заплаща каквито и да е такси на ТУРОПЕРАТОРА преди започване на изпълнението на туристическия пакет, в случай на непреодолими и извънредни обстоятелства, настъпили или случващи се в мястото на дестинацията или в непосредствена близост до него, които засягат значително изпълнението на туристическия пакет или превоза на пътници до дестинацията. В този случай ТУРОПЕРАТОРЪТ е длъжен да окаже своевременно съдействие на ПОТРЕБИТЕЛЯ за връщане в полза на последния на заплатените преди настъпване на форсмажорните обстоятелства суми за хотелско настаняване, самолетни билети и др., съобразно политиката на съответния хотел или авиокомпания в подобни хипотези. Непреодолими и извънредни обстоятелства по смисъла на пар.1, т.68д от ДР на Закона за туризма са тези обстоятелствау които са извън контрола на страната, която се позовава на тях, и последиците, от които не биха могли да се избегват, дори ако са били предприети всички разумни мерки за тяхното предотвратяване. При настъпване на такива обстоятелства, ТУРОПЕРАТОРЪТ се освобождава от задълженията по този договор, свързани с организиране и осъществяване на пътуването, не носи отговорност за връщане на суми, които вече е превел за хотелското настаняване и транспорт, а дължи единствено съдействието по смисъла на предходното изречение.

3. Прехвърляне на права върху туристически пакет .

3.1. В срок до 7 дни преди започване на изпълнението на туристическия пакет, ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право да предизвести писмено ТУРОПЕРАТОРА, че прехвърля правата и задълженията си по договора и пакета на трето лице, което отговаря на всички изисквания по контретния туристически пакет. Лицето, което прехвърля и лицето, което получава правата и задълженията по договора отговарят солидарно пред ТУРОПЕРАТОРА за заплащане на всички дължими по договора суми, вкл. и всички други допълнителни такси и разходи по и във връзка с прехвърлянето.

3.2. ТУРОПЕРАТОРЪТ предоставя при поискване на лицето, което прехвърля пакета по договора, доказателства за разходите по прехвърлянето.

3.3. Във всички случаи, когато в туристическия пакет е включен самолетен превоз и преди уведомяването за прехвърляне вече е издаден самолетен билет на името на първоначалния ПОТРЕБИТЕЛ, ТУРОПЕРАТОРЪТ има правото да получи допълнително заплащане на разходите за издаване на нов самолетен билет или за промяна в издадения такъв. В случаите, когато поради правилата на съответната авиокомпания е невъзможна промяна в издадения билет или издаването на нов билет, ТУРОПЕРАТОРЪТ има правото да откаже да се съгласи с прехвърлянето на правата по пакета на новия потребител и не дължи връщането на получената цена от първоначалния потребител и заплащане на обезщетение за вреди поради неизпълнение.

4. НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ И УСЛОВИЯ ЗА ЗАКУПУВАНЕ НА ТУРИСТИЧЕСКИ ПАКЕТ

4.1 За български граждани над 18 г. по всички туристически пакети, които включват само страни членки на ЕС или Норвегия, Швейцария и Грузия – валидна лична карта или валиден задграничен паспорт със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването.

4.2 За всички български граждани по програми, които включват страни извън ЕС, с изключение на Норвегия, Швейцария и Грузия – валиден задграничен паспорт със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването, ако не е посочено друго в съответната програма.

4.3 За деца под 18 г. – валиден документ за самоличност, изискван от съответната държава, със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването.

4.4 За деца под 18 г., пътуващи сами или с единия от родителите, освен необходимия документ за самоличност, e необходима и нотариално заверена декларация на български език от двамата родители, че са съгласни детето им да пътува в чужбина, с телефон на нотариуса. Оригиналната декларация и 2 копия следва да се носят по време на екскурзията.

4.5 При изискаване за виза в паспорта трябва да има минимум 2 празни страници за всяка визова услуга – полагане на виза и свободно място за поставяне на печати. По програми, включващи посещение на две държави с визов режим, са необходими минимум четири празни страници, без последната страница от паспорта.4

4.6 Договор за туристически пакет – сключва се в 2 екземпляра

4.7 Ваучер за туристически пакет (издава се от туроператора) – издава се в три екземпляра, освен когато е в електронен вид, след заплащане на пълната стойност на пакетта и заявените допълнителни услуги.

4.8. Застраховка – издава се след заплащане на пълната стойност на пакета 2 дни преди началната дата на пътуване

4.9. Поименен самолетен билет. При пътуване със самолет е абсолютно задължително правилното изписване на латиница на имената на туристите (така, както са изписани в документа за самоличност, с който ще пътуват), както и предоставяне на всички други данни на туристите, които се изискват във връзка с пътуването. В случай че предоставената информация е невярна, неточна, непълна или не е подадена навреме, всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на възложителя. Туроператорът не носи отговорност, ако потребителят не може да ползва резервираните и платени услуги поради неправилно подадени данни.

4 .10. Формуляр за лични данни с посочен телефонен номер с активиран роуминг за връзка по време на пътуването или телефон за връзка с близък роднина.

При неизпълнение на условията в точка 4 ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност и всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на потърпевшите.

5. ВИЗОВ РЕЖИМ И МЕДИЦИНСКИ ИЗИСКВАНИЯ

5.1 Визовият режим, в случай че е необходима виза, е посочен за всеки конкретен туристчески пакет. Тази информация е валидна за лица с българско гражданство.

5.2Граждани на други страни следва самостоятелно да проверят и изпълнят изискванията за паспортен и визов режим в съответните посолства. При неизпълнение на тези изисквания, ТУРОПЕАТОРЪТ не носи отговорност и всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на потърпевшите.

5.3 Туристическият пакет не е подходящ за хора с намалена подвижност.

5.4 Медицинските изисквания/ Covid-19/ се уточняват за всеки туристически пакет отделно.

6. Настаняване

6.1 При индивидуални пътувани, каквито са в конкретня случай, настаняването е в хотели категория 3*, като това се посочва в конкретната оферта. Категорията на хотелите се определя съгласно местен стандарт, но се различава в отделните страни. Не всички хотели категория 3* разполагат с климатик, хладилник и телевизор. В някои хотели ползването на климатик и телевизор се заплаща допълнително на рецепцията на хотела.

6.2 Настаняването е след 14:00м освобождаването на стаята до 11:00

6.3. При единично настаняване доплащането за единична стая е задължително.

6.4 ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за загуба на ценни вещи, пари и документи, оставени в стаята на хотела.

7 ТРАНСПОРТ И БАГАЖ

7.1 Индивидуалните путувания , предлагати от ТУРОПЕРАТОРА, са базирани на полети с нискотарифни авиокомпании

7.2 Часовете на полетите се конкретизират в договора за туристически пакет, като могат да търпят промяна,наложена от авиокомпанията

7.3 Цената на билета включва летищни такси и малък ръчен багаж с конкретни размери,уточнени в договора.

7.4 Допълнителе ръчен или регистриран багаж, както и съседни места се доплащат допълнително.

8. ЗАСТРАХОВКА

8.1. На всички туристи до 69 г. се осигурява застраховка „Помощ при пътуване в чужбина” на лицензирана застрахователна компания „Лев Инс” АД, която е включена в цената на пакета / с лимит на отговорност, конкретно посочен за всяка програма.

Всички туристи между 70 и 84 г. следва да доплатят стойността на завишението за застраховката с конкретно посочения в програмата лимит. Туристи над 85 г. задължително се застраховат с лимит на отговорност 15 000 EUR на лицензирана застрахователна компания „Лев Инс” АД, като всеки турист следва да доплати разликата в стойността на застраховката. Застраховката е в сила по време на пътуването извън България.

Застраховката не покрива разходи за стоматологична помощ, медицински разходи за хронични заболявания, разходи при бременност, усложнения при бременност и аборт и други, които не са включени в покритието на застраховката. При пътуване по време на бременност се изисква писмено уверение от лекар, че въпросното лице може да пътува за съответния период и програма. Копие от пълните условия на задължителната застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“ за пътувания извън страната е приложено към всяка резервация.

8.2. Туроператорът е сключил застрахователен договор „Отговорност на туроператора” със застрахователно дружество „ЛЕВ ИНС” АД.

8.3. Застраховка „Отмяна на пътуване“

Застраховката е доброволна и е предназначена за лица, на които им предстои туристическо или бизнес пътуване на територията на България или чужбина. Сключва се в срок до 5 дни след подписване на договора и извършване на първото плащане.Покрива риска от отменено или пропуснато пътуване поради медицински или немедицински причини, независещи от волята на застрахования и непредвидими към момента на сключване на застраховката. Застрахователят възстановява на застрахованото лице разходи за самолетни билети, хотелски резервации и други туристически и бизнес услуги, извършени предварително, които не могат да бъдат възстановени при отмяна на пътуването. Покриват се редица рискове, включително разходи за отмяна на пътуването; разходи за съкращаване или прекъсване на пътуването; разходи за закъснение или отмяна на самолетен полет.

9. НЕПРЕОДОЛИМА СИЛА, ФОРСМАЖОРНИ ИЛИ НЕЗАВИСЕЩИ ОТ НАС ОБСТОЯТЕЛСТВА

По време на пътуването като такива се считат влошени метеорологични условия, усложнена обстановка по пътищата, забавяне на гранични пунктове, оказване на помощ на турист, събития, предпоставящи компрометиране на част от програмата във връзка с национални и религиозни празници, масови обществени мероприятия, стачки, военнополитически конфликти и ограничения, природни бедствия, промяна в работното време на музеи и обекти, технически проблем или авария с превозното средство непосредствено преди пътуване или по време на пътуването и други изключителни обстоятелства. Като непреодолима сила или събитие по време на пътуването или непосредствено преди него, се счита явление, което не може да се предвиди или избегне от страна на туроператора или неговите контрагенти при добросъвестно изпълнение на техните задължения. При тези случаи си запазваме правото на разместване на елементи и промени в програмата и на действия според конкретно възникналата ситуация, без агенцията да носи отговорност и да дължи неустойки за това.

10.Туристически СИТИ ТАКСИ

Туристическа такса престой, в случай че е въведена такава, е посочена във всяка конкретна програма. Тази такса се заплаща задължително на място от туристите на рецепцията на хотела.

ТУРОПЕАТОРЪТ не носи отговорност при въвеждане на туристическа такса престой за град, включен в пакета , избран от ПЪТУВАЩИЯ, за който предварително не е обявена такава. Въвеждането на такава такса след сключване на договора за туристически пакет не е основание за отказ от пътуване и туристите следва да я заплатят на място на рецепцията на хотела.

11. ОТГОВОРНОСТ И РЕКЛАМАЦИИ

11.1. ТУРОПЕАТОРЪТ носи пълна отговорност за качеството на всички туристически услуги, включени в пакета.

11.2 ТУРОПЕРАТОРЪТ предоставя на ПОТРЕБИТЕЛЯ своевременно, преди започване на изпълнението на туристическия пакет, необходимите документи за ползване на туристическите услуги, включени в пакета, като ваучери, билети и др., като информацията за часовете на отпътуване по разписание е видна от самите самолетни билети, и когато е приложимо – информация за крайния срок за регистрация за качване на борда на превозното средство, както и за часовете по разписание на междинните спирания, транспортните връзки и пристигането. Когато пътуването се извършва с някоя от нискотарифните авиокампании, при които сроковете за безплатно чекиране са особено кратки /в порядъка на около 48 часа преди полета/, ТУРОПЕРАТОРЪТ предоставя на ПОТРЕБИТЕЛЯ билетите за полета на връщане своевременно след откриване на възможността за безплатно чекиране. Задължението за своевременно предоставяне на документите, издавани от тези нискотарифни авиокомпании, се счита спазено от ТУРОПЕРАТОРА, ако е снабдил ПОТРЕБИТЕЛЯ с документите в рамките на срока на съответната авиокомпания.

11.3. В случаи на промяна на времето на изпълнение или съдържанието на услуги, които се изпълняват от трети лица и са описани на специални документи за изпълнението им – самолетни билети, фериботни билети, автобусни билети по редовни автобусни линии, жп. билети, агенцията съдейства, за да се запази максимална част от туристическата програма. В подобни случаи взаимоотношенията с ПЪТУВАЩИЯ се основават на конкретните условия, описани в превозните документи.

11.4 ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност при забавяне поради независещи от него обстоятелства и непреодолими събития.

11.5 Услуги, които не са консумирани по вина на ПЪТЪВАЩИЯ, не подлежат на компенсация, стойността им не се възстановява и не се явяват основание за претенции от негова страна.

11.6 ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност: в случай на откраднато, загубено или забравено имущество и документи на ПЪТУВАЩИЯ; при рекламация на услуги, избрани от ПЪТУВАЩИЯ по време на самото пътуване; при нарушаване на законите на съответната държава от страна на ПЪТУВАЩИЯ , независимо от това, дали са запознати с тях или не; при инциденти и нанесени щети на хотели, обществени съоръжения, превозни средства или на трети лица от страна на ПЪТУВАЩИЯ, който носи пълна материална и морална отговорност, която се установява на място.

11.7 ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност пред ПЪТУВАЩИЯ , в случай че поради алкохолно или наркотично опиянение ПЪТУВАЩИЯТ възпепятства изпълнението на програмата. ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност и не дължи никакви компенсации или неустойки, ако поради хулигански прояви от страна на ПЪТУВАЩИЯ му е отказана услуга .

11.8 ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи говорност пред ПЪТУВАЩИЯ в случай на загуба на личен багаж, документи, пари и ценности, включително и оставените в стаята на хотела.

11.9 ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност пред ПЪТУВАЩИЯ , в случай че по време на пътуването неговото здравословно състояние се влоши и той се разболее, включително и в случай че това налага болнично лечение. Отговорността на агенцията се изразява в осигуряването на застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“ със съответния лимит за злополука, спасителни разходи и медицински разходи.

11.10. Рекламациите се разглеждат в срок до 30 (тридесет) дни след депозирана на рекламацията.

11.11 Наличните процедури за разглеждане на жалби и за възможностите за алтернативно решаване на потребителски спорове (АРС) от органи за АРС съгласно Закона за защита на потребителите и когато е приложимо, информация за органа за АРС, в чийто обхват попада търговецът, и за платформата за онлайн решаване на спорове съгласно Регламент (ЕС) № 524/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 21 май 2013 г. относно онлайн решаване на потребителски спорове и за изменение на Регламент (ЕО) № 2006/2004 и Директива 2009/22/ЕО (ОВ, L 165/1 от 18 юни 2013 г.)

12 Документи, притежавани от ТУРОПЕРАТОРА

12.1. ТУРОПЕРАТОРЪТ е сключил задължителния застрахователен договор по чл.97 от Закона за туризма за задължителна застраховка „Отговорност на туроператора“ по смисъла на Кодекса за застраховането. Актуалният застрахователен договор е публикуван на интернет страницата на ТУРОПЕРАТОРА, ведно с издадения от засрахователя Сертификат, по смисъла на чл.98а от Закона за туризма.

12.2. Стандартен формуляр, съгласно Приложение № 1 към чл.82, ал.1 от Закона за туризма.

12.3. Стандартен формуляр за предоставяне на информация във връзка с договори за туристически пакети в случаи, различни от тези, включени в приложение № 1 към чл. 82, ал. 1, съгласно Приложение № 2 към чл. 82, ал. 1 от Закона за туризма.

Сертификатът и съответния Стандартен формуляр се прилагат към всеки подписан договор за туристически пакет.